تفاوت رینگ‌ های آلمینیومی و فولادی در چیست

۲ دقیقه برای خواندن نیاز دارید

بسیاری از افراد علاقه‌مند به ماشین و خودرو یکی از معیارهای زیبایی اتومبیل خود را رینگ‌های آن می‌دانند. اما بهتر است بدانید که همیشه رینگ لوکس‌ و اسپورت مناسب نیست. تفاوت رینگ‌ ها زمانی مشخص می‌گردد که آن‌ها را در شرایط مختلف آزمایش کنیم.

تفاوت رینگ‌ ها

در میان ماشین‌بازها همواره رینگ‌های آلومینیومی و آلیاژی ظاهر زیباتر و دلچسب‌تری داشته‌اند اما بهتر است بدانید که این رینگ‌ها در زمستان و هنگام برف و یخ زدگی جاده به هیچ عنوان نمی‌توانند بهتر از رینگ‌های فولادی مقاومت کنند. یکی از مواردی که هنگام خرید رینگ باید به آن توجه کنید، استحکام و مقاومت رینگ در برابر دما و ضربه‌های احتمالی می‌باشد.

رینگ‌ها باید بتوانند در برابر فشاری که چاله‌ها و دست اندازهای جاده به آن‌ها وارد می‌کند، از خود مقاومت نشان دهند. یکی از راه‌های آزمایش رینگ، تست فشار هیدرولیک است. در این آزمایش رینگ و تایر در دوزاویه عمودی و افقی زیر دستگاه قرار می‌گیرند. رینگ‌های آلومینیومی مقاومت بیشتری دارند و فشار بیشتری را تحمل می‌کنند. این رینگ‌ ها تا ۲۳ تن فشار را تحمل می‌کنند. اما به محض افزایش فشار شاهد خردشدن و شکستن رینگ آلومینیومی هستیم. اما رینگ‌ های فولادی با ظاهر نه چندان زیبا و مقاومت کمتر، فشار وارده را جذب کرده و همین ویژگی باعث می‌شود این رینگ‌ ها در برابر فشار بیشتر تنها دچار خمیدگی شوند و از شکستن آن خبری نیست.

تفاوت رینگ های آلمینیومی و فولادی در چیست

البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که رینگ‌ های فولادی در مقایسه با رینگ‌های آلومینیومی قیمت بسیار کمتری دارند و در صورت خم شدن جزئی، می‌توان آن‌ها را تعمیر و مجددا استفاده کرد. اما با شکستن رینگ‌های آلومینیومی، تنها خرید نمونه جدید راه حل پیش رو می‌باشد.

در زیر فیلمی از یک آزمایش قرار گرفته است که مقاومت رینگ های آلمینیومی و فولادی را در زیر دستگاه فشار را نشان می دهد .

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 1 =