میوه هایی که می‌تواند جایگزین صبحانه شوند

۶ دقیقه برای خواندن نیاز دارید

میوه ها واقعا خوراکی های خوبی هستند، و به راحتی جذب یدن می‌شوند، اگر مشکل خاصی ندارید تمام میوه ها برای شما مفید هستند، میوه برای صبحانه یکی از بهترین انتخاب ها برای جلوگیری از انواع بیماری ها همچون سرما خوردگی، التهاب و بیماری های پوستی می‌باشید.

بهترین زمان استفاده از میوه ها در هنگام  صبح و به عنوان صبحانه هست، پس فردا که از خواب بیدار شدید به جای خوردن چای، تخم مرغ و… یکی از ترکیبات شگفت انگیز زیر را انتخاب کنید و سلامت خودتون در اون روز تضمین کنید.

 

۱- ظرف میوه برای صبحانه جلوگیری از التهاب : گیلاس، آناناس، زغال اخته

ظرف میوه برای صبحانه جلوگیری از التهاب : گیلاس، آناناس، زغال اخته

آناناس دارای مقدار قابل توجه ویتامین C می‌باشد که در کنار آنزیم برملائین میتواند باعث کاهش التهاب روده شده و عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند ، علاوه بر این ماده مکل خوبی برای هضم انواع پروتوئین ها می‌باشد.

ترکیب آناناس با  زغال اخته و گیلاس که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین A، C و E هستند میتواند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

آنتوسیانین نام آنتی اکسیدانیست که در زغال اخته و گیلاس وجود دارد، این ماده باعث درخشندگی و رنگ این میوه ها می‌باشد، این ماده دارای خاصیت ضد التهاب نیز می‌باشد.

 

۲- ظرف میوه برای صبحانه، تقویت ایمنی: گریپ فروت، کیوی، توت فرنگی

ظرف میوه برای صبحانه، تقویت ایمنی: گریپ فروت، کیوی، توت فرنگی

کیوی، گریپ فروت و توت فرنگی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و شما را سالم نگه دارد.

 

کویین غنی از ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن کمک میکند تا در مقابل رادیکال های  آزاد که باعث بروز التهاب در بدن میشوند مقاومت کند.

گریپ فروت و توت فرنگی نیز به شدت سرشار از ویتامین C هستند (بیشتر از پرتقال) علاوه بر ویتامین C گریپ فروت و توت فرنگی حاوی مواد معدنی دیگری نیز میباشند که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک زیادی میکند.



۳- ظرف میوه برای صبحانه، آنتی اکسیدانی: انجیر ، انگور قرمز، انار

ظرف میوه برای صبحانه، آنتی اکسیدانی: انجیر ، انگور قرمز، انار

این سه میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی میباشند که میتواند با مقابله با رادیکال های آزاد باعث جوان ماندن شما شود.

رزوراترول در انگور قرمز  دارای خواص آنتی اکسیدان قوی و ضد پیری است که به مبارزه با بیماری و علائم پیری کمک زیادی می کند، انجیر نیز  مقدار فراوانی از لوتئین و زآگزانتیندر خود دارد که میتواند باعث تقویت دید شما شود و اثرات اشعه های ماوراء بنفش را به حداقال برساند.

اما انار را میتوان دنیایی از آنتی اکسیدان ها دانست زیرا این میوه از تمام میوه های موجود آنتی اکسیدان بیشتری دارد و می‌تواند باعث کاهش آسیب های پوستی شود.

انار دارای سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها نسبت به اکثر میوه ها است و می تواند به کاهش آسیب پوستی رادیکال آزاد کمک کند.

ظرف صبحانه این میوه ها سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن و مس می‌باشد که در کنار ویتامین های A، E و K  نیاز شما را به این مواد برطرف می‌کند با استفاده از این میوه ها از بروز بیماری هایی که بر اثر کهولت سن به سراغ شما می‌آید جلوگیری کنید.

 

۴- ظرف میوه برای صبحانه، شستشو دهنده: گوجی‌بری، هندوانه، لیمو

ظرف میوه برای صبحانه، شستشو دهنده: گوجی‌بری، هندوانه، لیمو

سم زدایی از بدن یکی از عوامل بسیار مهم برای تامین سلامتی انسان است و استفاده از خوراکی هایی که باعث دفع این سموم می‌شوند برای شما بسیار ضروری است.

بنابر این استفاده از هنوانه که بیش از ۹۰ درصد آن را آب فرا گرفته است و دارای ماده اصلی سم زدایی به نام گلوتاتیون می‌باشد بسیار به سم زدایی بدن کمک می‌کند، علاوه بر این ها هندوانه حاوی ویتامین A و C می‌باشد که در مقابله با رادیکال های آزاد می‌تواند بسیار مفید باشد.

لیمو نیز بسیار خاصیت قلیایی دارد و می‌تواند یک ماده ضد عفونی کننده قوی باشد و در مقابل باکتری ها و ویروس ها بدن شما را مقاوم کند.

اما گوجی‌بری یک میوه که به تازگی در ایران کشت آن آغاز شده است گوجی‌بری سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های (A، B، C و E) می‌باشد، علاوه بر این گوجی‌بری حاوی مقدار قابل توجه‌ای از مواد معدنی همچون آهن و کولین می‌باشد که به روند سم زدایی کبد نیز کمک زیادی می‌کند.

 

۵- ظرف میوه برای صبحانه، زیبایی: شاه توت، پاپایا، خربزه

ظرف میوه برای صبحانه، زیبایی: شاه توت، پاپایا، خربزه

این سه میوه را حتما قبل از ملاقات خود با دیگران امتحان کنید.

پاپایا پر از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که در تولید کلاژن کمک می کنند، همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که برای مقابله با آسیب های پوستی بسیار مفید است.

در کنار پاپایا استفاده از خربزه می‌تواند آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C بدن شما را تامین کند.

همچنین شاه توت حاوی ماده‌ای به نام کاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود و باعث درخشندگی پوست و مو می‌شود.

 

۶- ظرف میوه برای صبحانه، انرژی‌زا: موز، آووکادو، سیب

ظرف میوه برای صبحانه، انرژی‌زا: موز، آووکادو، سیب

وقتی که انرژی کافی برای یک کار ندارید و یا بعد از ساعت ها ورژش نیاز دارید تا بدن شما دوباره شارژ شود هیچ چیز بهتر از آووکادو نمی‌تواند انرژی از دست رفته شما را بازگرداند و به شما انرژی برای تمرین کردن مجدد بدهد.

آووکادو همچنین دارای چربی های مفیدی می‌باشد که می‌تواند برای هضم غذا بسیار به معده شما کمک کند برای همین می‌توان از این میوه بعد از غذا نیز استفاده کرد.

اما موز نیز انرژی زیادی را بلافاصله بعد از مصرف به بدن شما وارد می‌کند و برای قبل از تمرین کردن انتخاب بسیار مناسبی است، سیب نیز سرشار از فیبر می‌باشد و بدن را برای مدت طولانی سرپا نگه‌میدارد.

اگر شما به دنبال سریز شدن انرژی خود هستید و به یک دوپینگ مجاز نیاز دارید این ظرف صبحانه به شما پیشنهاد می‌دهم.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 10 =