۱۰ دلیل برای این که خواب خوب مهم است(قسمت دوم)

۳ دقیقه برای خواندن نیاز دارید

در ۱۰ دلیل برای این که خواب خوب مهم است (قسمت اول) گفتیم که :

  • کم خوابی می تواند باعث افزایش چربی در بدن شود.
  • کم خوابی اشتها را افزایش میدهد.
  • خواب خوب می تواند تمرکز و بهره وری را بهبود بخشد.
  • خواب خوب می تواند عملکرد ورزشی را به حداکثر برساند.
  • افرادی که کمبود خواب دارند در معرض سکته مغزی و قلبی هستند.

در این مقاله به معرفی ۵ دلیل دیگر برای این که خواب خوب بسیار مهم است میپردازیم:

  1. کم خوابی خطر افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش میدهد:

خواب کافی روی قند خون تاثیر می گذارد و حساسیت به انسولین را کاهش میدهد. تحقیقاتی روی مردان جوان سالم صورت گرفت و خواب آنها را تا ۴ ساعت در شب برای شش شب کاهش دادند و این باعث شده که به صورت متوالی نشانه هایی از افزایش قند خون و دیابت در آنها بروز پیدا کند. در نتیجه افرادی که  کمتر از شش ساعت در شب خواب دارند، نشان داده شده است که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند

مطالعات بسیاری نشان می دهد که پیوند قوی بین مدت خواب کوتاه و دیابت نوع ۲ وجود دارد.

  1. کم خوابی باعث افسردگی میشود:

    کم خوابی باعث افسردگی میشود-خواب خوب

بهداشت روانی، مانند افسردگی به شدت با کیفیت خواب و کم خوابی مرتبط است ، تخمین زده شده است که ۹۰٪ افراد مبتلا به افسردگی از کیفیت خواب خود نیز  شکایت دارند؛ حتی کمبود خواب باعث افزایش خطر مرگ و میر خودکشی در این افراد است.

  1. خواب خوب سیستم ایمنی شما را بهبود میبخشد

بررسی ها حاکی از این است که خواب کم باعث از بین رفتن عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن میشود. نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که دچار کم خوابی بودند در مقابل ویروس سرماخوردگی آسیب پذیر تر از افرادی هستند که حداقل هشت ساعت خواب در شب را دارند .

اگر اغلب سرماخوردگی دارید، حداقل هشت ساعت خواب در شب می تواند بسیار مفید باشد. خوردن سیر  نیز بیشتر می تواند به شما کمک کند.

 

  1. خواب خوب باعث جلو گیری از افزایش التهابات سلولی میشود .

    خواب می تواند تاثیر مهمی بر التهاب بدن شما داشته باشد. در حقیقت، از دست دادن خواب علائم نامطلوب التهاب و آسیب سلولی را فعال میکند. خواب ضعیف به شدت با التهاب درازمدت دستگاه گوارش و بیماری های التهابی روده ارتباط دارد. یک مطالعه نشان داد که افرادی که خواب کمتری دارند از ابتلا به بیماری کرون بیشتر رنج  می برند تا افرادی که خواب نرمالی دارند.

  2. میزان خواب بر احساسات و تعاملات اجتماعی تاثیر گذار است.

    از دست دادن خواب، توانایی شما برای برقراری ارتباطات اجتماعی کاهش میدهد. چندین تحقیق و برسی این مثله  را با استفاده از آزمونهای شناختی عاطفی تایید کرده است.
    میزان خواب بر احساسات و تعاملات اجتماعی تاثیر گذار است

    یک مطالعه نشان داد افرادی که خواب کمتری را در طول روز تجربه می کنند توانایی آنها در تشخیص عصبانیت و شادی کمتر است.

    محققان معتقدند که خواب ضعیف توانایی شما برای شناخت نشانه های مهم اجتماعی و پردازش اطلاعات عاطفی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =